رنگ سال ۲۰۲۳

رنگ سال ۲۰۲۳

رنگ سال ۲۰۲۳ توسط شرکت پنتون معرفی شد؛ Viva Magenta

PANTONE 18-1750 Viva Magenta

ارتعاش با رنگ و قوت، سایه‌ای که ریشه در طبیعت دارد که از خانواده قرمز سرچشمه می‌گیرد و سیگنال جدیدی از قدرت را نشان می‌دهد.

پنتون با بهره گیری از روح تجربی Viva Magenta، پویایی بین هوش مصنوعی و خلاقیت انسان را بررسی می کند تا “Magentaverse” را برای اولین بار در دسترس عموم قرار دهد. رنگ سال ۲۰۲۳ هم نماد شجاعت است و نترس بودن را به افراد القا می‌کند. اگرچه شاید سلیقه‌ها باعث تفاوت معنای درک شده از یک رنگ شوند اما مرجع جهانی رنگ، ویوا مجنتا را منبع انرژی، شور و نشاط می‌بیند.

PANTONE 18-1750 Viva Magenta روایت جدیدی می نویسد. شجاع و نترس، رنگی تپنده که شور و نشاط آن باعث تقویت خوش بینی و شادی می‌شود. ویوا مجنتا قدرتمند، جسور، شوخ و فراگیر، از هر کسی با همان روحیه سرکش استقبال می‌کند.

Viva Magenta با رنگ قرمز متمایل به زرشکی که تعادلی بین گرم و سرد ایجاد می‌کند، همچنین یک رنگ ترکیبی است، رنگی که به راحتی در فضای فیزیکی و مجازی، تداعی‌کننده دنیای چند بعدی ما است. با پویایی، رنگ قرمز متحول کننده‌ای است که قادر به طراحی برای ایجاد آینده ای مثبت‌تر است.

علاوه بر این‌ها، رنگ سال ۲۰۲۳ یک مؤلفه‌ی روانی و عاطفی نیز دارد. پنتون معتقد است در دوره‌ی کنونی که افراد مختلف جهان از طریق فضای مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند، پیوند آن‌ها مستحکم‌تر و فراتر از نژاد و قومیت و… شده است. در این بین، ویوا مجنتا جسارت و سرگرمی، اعتماد به نفس و انسانیت را متعادل می‌کند تا این پیوند قدرتمندتر، مستحکم‌تر و معنادارتر شود. در واقع تلاش دارد زندگی غالب امروزی یعنی زندگی دیجیتالی را با آنچه که در گذشته بیشتر وجود داشته، یعنی زندگی طبیعی ادغام کرده و تعادلی زیبا را پدید بیاورد.

رنگ‌های انتخابی سال پنتون بر توسعه‌ی محصول و تصمیمات خرید در انواع صنایع از جمله مد، طراحی صنعتی و بسته‌بندی محصول تأثیر می‌گذارند و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای نیز برخوردار هستند. ویوا مجنتا هم به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳، قرار است قدرت، نشاط، سرزندگی، امید به زندگی، حس طبیعت دوستی و ایجاد تعادل بین زندگی دیجیتالی و طبیعی را با ورود به صنایع مختلف در سال ۲۰۲۳ در ما زنده کند.

نوشته های مرتبط